Rituály a významné události Rubínového lidu
Rituál Matori
O rituálu
Rituál Matori, neboli Rituál ptačího rubínu se provádí po každých dvou měsíčních cyklech, tedy vždy po uběhnutí poloviny slunečního období, a má Rubínovému lidu zajistit ochranu jak před nepřáteli, tak i před přírodními pohromami a jinými nepříznivými vlivy. V případě potřeby (kupř. v době, kdy se schyluje k válce či národ sužuje nějaká nemoc, hlad a podobně) může být prováděn i častěji.
Rituál Matori, neboli Rituál ptačího rubínu se provádí po každých dvou měsíčních cyklech, tedy vždy po uběhnutí poloviny slunečního období, a má Rubínovému lidu zajistit ochranu jak před nepřáteli, tak i před přírodními pohromami a jinými nepříznivými vlivy. V případě potřeby (kupř. v době, kdy se schyluje k válce či národ sužuje nějaká nemoc, hlad a podobně) může být prováděn i častěji.
Průběh rituálu
Před začátkem rituálu se lidé napijí drogy zvané Parra, která je uvede do zvláštního transu, během nějž se za světel hořících pochodní a zvuků bubnů Tama tančí kolem rubínové sochy ptáka, kterou v dávných věcích vytvořila jejich bohyně Haema. Po určité době se v tanci ustane a všichni vyjma kněze a bohyně pokleknou. Následně k soše předstoupí jeden předem vybraný vyvolený, kterému kněz nakreslí na čelo znak rubínového lidu. Dotyčný poté roztáhne ruce, zakloní hlavu a vydá ze sebe zvláštní ryk, připomínající ptačí řev. Postupně se k němu připojí i ostatní z lidu. Toto společné křičení trvá jen krátce a po jeho skončení, promění bohyně vyvoleného v rubínovou sochu, kolem které se v několika soustředných kruzích znovu tančí. V závěru rituálu je nově vytvořená socha odnesena průvodem celého lidu do Krystalového sálu, kde je postavena vedle soch z minulých let.
Před začátkem rituálu se lidé napijí drogy zvané Parra, která je uvede do zvláštního transu, během nějž se za světel hořících pochodní a zvuků bubnů Tama tančí kolem rubínové sochy ptáka, kterou v dávných věcích vytvořila jejich bohyně Haema. Po určité době se v tanci ustane a všichni vyjma kněze a bohyně pokleknou. Následně k soše předstoupí jeden předem vybraný vyvolený, kterému kněz nakreslí na čelo znak rubínového lidu. Dotyčný poté roztáhne ruce, zakloní hlavu a vydá ze sebe zvláštní ryk, připomínající ptačí řev. Postupně se k němu připojí i ostatní z lidu. Toto společné křičení trvá jen krátce a po jeho skončení, promění bohyně vyvoleného v rubínovou sochu, kolem které se v několika soustředných kruzích znovu tančí. V závěru rituálu je nově vytvořená socha odnesena průvodem celého lidu do Krystalového sálu, kde je postavena vedle soch z minulých let.
Tradiční rituální oděv
Během rituálu Matori nosí speciální oděv pouze kněz a bohyně. Na hlavu si nasazují obří ptačí masku ozdobenou zářivým rudým kamenem a místo oblečení na sobě mají na potřebných místech nalepené peří. Většinou jsou rovněž ověšeni různými dřevěnými korály a přívěsky s drahokamy.
Během rituálu Matori nosí speciální oděv pouze kněz a bohyně. Na hlavu si nasazují obří ptačí masku ozdobenou zářivým rudým kamenem a místo oblečení na sobě mají na potřebných místech nalepené peří. Většinou jsou rovněž ověšeni různými dřevěnými korály a přívěsky s drahokamy.
Narození dítěte
Všechna novorozeňata jsou odnášena ke knězovi, který jim krví bohyně nakreslí na čelo znak Rubínového lidu, mumlaje přitom nejrůznější ochranná zaklínadla.
Všechna novorozeňata jsou odnášena ke knězovi, který jim krví bohyně nakreslí na čelo znak Rubínového lidu, mumlaje přitom nejrůznější ochranná zaklínadla.
Rituál Natalis
Rituál Natalis vykonává člověk s několika dalšími, jím vybranými lidmi každé období v den svého narození. Sestává se z lovu, jehož průběh řídí "oslavenec" a z večerního tančení kolem zabité kořisti. Za děti vykonávají rituál obvykle jejich rodiče.
Rituál Natalis vykonává člověk s několika dalšími, jím vybranými lidmi každé období v den svého narození. Sestává se z lovu, jehož průběh řídí "oslavenec" a z večerního tančení kolem zabité kořisti. Za děti vykonávají rituál obvykle jejich rodiče.
Námluvy
Zhruba v polovině každého měsíčního cyklu pořádá Rubínový lid námluvy, během nichž si jedinci starší sedmnácti období hledají svého druha či družku. Na jejich začátku vytvoří muži a ženy dvě řady, vzdálené od sebe přibližně šest metrů. Následně se "samci" začnou tradičně předvádět před "samicemi", snažíce se je ohromit a zalíbit se jim. Poté se role vystřídají. Když obě strany ukážou, co dovedou, rozběhnou se proti sobě a pustí se do divokého tance. Během něj se mezi sebou navzájem proplétají a hledají si vhodného partnera. První pár, který takto vznikne, běží k hranici, jež bývá obvykle postavena jen kousek od místa námluv, a zapálí ji. Kolem ní pak nadále divoce tančí, vyrážejíc ze sebe divoké ptačí skřeky. Postupně k hořící hranici přibíhají další páry a připojují se k jejich tanci.
Zhruba v polovině každého měsíčního cyklu pořádá Rubínový lid námluvy, během nichž si jedinci starší sedmnácti období hledají svého druha či družku. Na jejich začátku vytvoří muži a ženy dvě řady, vzdálené od sebe přibližně šest metrů. Následně se "samci" začnou tradičně předvádět před "samicemi", snažíce se je ohromit a zalíbit se jim. Poté se role vystřídají. Když obě strany ukážou, co dovedou, rozběhnou se proti sobě a pustí se do divokého tance. Během něj se mezi sebou navzájem proplétají a hledají si vhodného partnera. První pár, který takto vznikne, běží k hranici, jež bývá obvykle postavena jen kousek od místa námluv, a zapálí ji. Kolem ní pak nadále divoce tančí, vyrážejíc ze sebe divoké ptačí skřeky. Postupně k hořící hranici přibíhají další páry a připojují se k jejich tanci.
Pohřební obřad
Osud zesnulých tohoto národa se ani nedá považovat za pohřební obřad, jelikož Rubínový lid své mrtvé pojídá. Stejně jako zvířecí, tak i lidské maso je zde běžnou součástí pokrmů. Jako jídlo většinou končí i zajatci z cizích národů, jelikož pro ně většinou není nalezeno vhodnější využití.
Osud zesnulých tohoto národa se ani nedá považovat za pohřební obřad, jelikož Rubínový lid své mrtvé pojídá. Stejně jako zvířecí, tak i lidské maso je zde běžnou součástí pokrmů. Jako jídlo většinou končí i zajatci z cizích národů, jelikož pro ně většinou není nalezeno vhodnější využití.
Komentáře
Okomentovat